Організація роботи з економічного виховання у дошкільному закладі

Для вирішення завдання щодо формування економічної компетентності дітей в процесі використання ігор економічної спрямованості навчально-виховний процес спрямовувався на розв’язання наступних задач, а саме:

- формування елементарних знань з економіки;

- розуміння результатів людської праці (навколишнього предметного світу);

- виховання поваги до рукотворної краси;

- ціннісного ставлення до людини-господаря— працелюбного, бережливого, раціонального;

- вміння поводитися свідомо та обдумано у життєвих ситуаціях;

- формування розумних потреб.

Задля успішної організації процесу економічного виховання було проведено наступну роботу:

- ознайомлення зі змістом освітніх програмщодо питань економічного виховання

- опрацювання елементарних економічних термінів (словникове тлумачення та особливості пояснення для дітей, скласти лексичне поле понять);

- визначення можливості для інтеграції;

- складено перспективний план роботи, в якому вказано основну мету, завдання, форми та методи роботи;

- дібрано методичну літературу і твори економічної спрямованості;

- створено банк ігор економічного змісту;

-виготовлено наочність (демонстраційні та роздавальні матеріали);

- створено куточок економічного виховання (карта подорожей, ілюстрації та посібники за темами, дитячі роботи тощо).

З метою підвищення фахової майстерності педагогами були опрацьовані методичні посібники Л. Б. Фесюкової «Соціально-економічне виховання дошкільнят»,Л. М. Діденко «Вчимося рахувати гроші».

Гру визнають найліпшим способом підготовки до дорослого життя. І саме за допомогою гри найлегше розвинути у дитини економічне мислення, здібності, притаманні фінансово грамотній особистості Економічне виховання дітей дошкільного віку традиційно засноване на грі. Під час ігрової діяльності у дітей дошкільного віку довільно формуються почуття, сприйняття світу, розвивається мислення та мовлення. Гра допомагає дитині адаптуватися до суспільних відносин. Отримані досвід, емоції, засвоєні моральні норми малюки згодом проектують на взаємини з іншими дітьми та дорослими. Зміст занять з економічного виховання дошкільників Інформація економічного спрямування оточує дітей з раннього віку звідусіль. Це і господарські справи батьків, і купівля продуктів, і ще й перегляд реклами… Зазвичай відбуваються перші операції з грошима для купівлі-продажу. А багаторазове повторення економічних дій сприяє глибшому засвоєнню знань. Тож до початку вивчення різних тем з економічного виховання дошкільнята засвоюють: основи сімейної економіки знання про джерела природних ресурсів нюанси продукування та реалізації товарів. Економічні ігри здебільшого універсальні. Діти залюбки гратимуть в них і вдома з батьками, і на заняттях у дитсадку.

Завдання для вихователя

Заняття з економічного виховання в дошкільному закладі спрямовані на формування: елементарних знань з економіки у віці від трьох до шести років розуміння результатів людської праці (навколишнього предметного світу) поваги до рукотворної краси ціннісного ставлення до людини-господаря — працелюбного, бережливого, раціонального вміння поводитися свідомо та обдумано у життєвих ситуаціях формування розумних потреб. Задля успішної організації процесу економічного виховання вихователь має: ознайомитися зі змістом освітніх програм щодо питань економічного виховання опрацювати елементарні економічні терміни (словникове тлумачення та особливості пояснення для дітей, скласти лексичне поле понять) визначити можливості для інтеграції скласти перспективний план роботи, в якому вказати основну мету, завдання, форми та методи роботи дібрати методичну літературу і твори економічної спрямованості створити банк ігор економічного змісту виготовити наочність (демонстраційні та роздавальні матеріали) створити куточок економічного виховання (карта подорожей, ілюстрації та посібники за темами, дитячі роботи тощо).

Теми з економічного виховання

Початкові знання економічної спрямованості розподіляють за видами, приміром:

Моя сім’я

Гроші

Товар

Ресурси

Моя країна

Моє місто.

З огляду на них розроблюють і теми й мету занять із дітьми. Ігри задля економічного виховання дошкільників Як будь-які ігри, економічні можуть бути: дидактичними, ситуативними, сюжетно-рольовими груповими, індивідуальними. Залежно від пізнавальної мети розрізняють економічні ігри: сюжетно-рольові моделювання різних життєвих ситуацій — купівля-продаж, виробництво, реалізація якщо ігрові ситуації моделювати максимально наближено до життєвих, інтерес дитини до економічних знань буде вищим варто добирати зрозумілі економічні терміни розвивально-дидактичні та ситуативні моделюючи життєві ситуації, вихователь підштовхує дитину до самостійного вибору чи конструктивного рішення збагачується соціальний досвід дошкільнят та формуються пріоритети ігри-стратегії у грі чітко визначають мету, розподіляють обов’язки між дітьми до гри залучають певну групу дітей, які мають спільно діяти згідно з задумом або сюжетом

Мета економічної гри-стратегії: формування економічного досвіду сприяння усвідомленню відносин у суспільстві планування дій та можливих наслідків розвиток самоконтролю командне мислення та взаємодія Форми економічного виховання дітей дошкільного віку Під час роботи з дітьми враховують вікові особливості сприйняття інформації та відповідно добирають форми для економічного виховання.

Економічна компетентність дітей різних вікових груп має свої особливості.

Молодший дошкільний вік У цьому віці діти здатні опанувати найпростіші економічні поняття. Наприклад, під час роботи за темою «Гроші» вихователь має завдання сформувати уявлення про бережливе ставлення до грошей, грошову одиницю, прибутки, витрати. Тут найдоречніша форма — дидактичні ігри з економічного виховання. Тема «Гроші» Ігри економічної спрямованості для дітей молодшого дошкільного віку Середній дошкільний вік У такому віці задача педагога — створити умови для збагачення дитячого досвіду та знань. Саме час для використання ігор із сюжетом та ролями, коли моделюються різні варіанти поведінки за конкретних економічних обставин. Діти розігрують ситуації, де вони щось купують-продають, рахуючи гроші. Малята навчаються: купувати товари самостійно зіставляти наявні гроші з вартістю покупки заощаджувати. Тема «Гроші»

Ігри економічної спрямованості для дітей середнього дошкільного віку

Старший дошкільний вік Дошкільники старшого віку вже здатні засвоювати інформацію послідовно й поступово. Формування економічних навичок дошкільників старшого віку відбувається у три етапи: орієнтовно-адаптивний діяльнісно-поведінковий діяльнісно-творчий. На кожному з етапів закріплюють і поглиблюють економічні знання й досвід.

Кiлькiсть переглядiв: 8432